tiistai 6. joulukuuta 2011

Sopivan miehen resepti

Pähkäilin taas, että minkälaista miestä oikein olenkaan etsimässä, kun sopivaa ei tahdo löytyä. Summa summarum: etsin miestä, jota voin ihailla ja kunnioittaa. Ulkonäkö ja varallisuus on sivuseikkoja, ne kummatkin voi menettää. Tärkeimpiä asioita ovat mielestäni positiivinen elämänasenne ja toisten ihmisten kunnioittaminen ja huomioiminen. Nuo on ne pohjimmiltaan tärkeimmät asiat ja ne on ne asiat, joihin miehessä rakastuisin. Näiden lisäksi toiveena olisi sopiva määrä älykkyyttä, sosiaalisuutta, hyvää itsetuntoa, ilkikurisuutta, seikkailunhalua, huumorintajua, yhteisiä kiinnostuksen kohteita ja fyysistä vetovoimaa - ja avot, näiden ominaisuuksien kautta myös viehättyisin miehestä.

Ja tietenkin miehen pitäisi nähdä kaikki nämä samat ominaisuudet minussa. Varsinkin noissa ensin mainituissa asioissa - positiivisessa elämänasenteessa ja toisten huomioimisessa - on kyllä itselläkin treenaamista. Haluaisin oikeasti olla vähän vähemmän itsekeskeinen ihminen. Tää blogikin pyörii vaan mun oman navan ympärillä ja mun siskon piti joskus huomauttaa mulle siitä, että en sano kiitos ihmisille.

Niinpä, kun en itsekään ole täydellinen, niin myönnytyksenä todettakoon, että jos oikein hyväsydäminen ihminen tulisi vastaan, niin sosiaalisuus, ilkikurisuus ja seikkailunhaluisuus on kyllä sellaisia asioita, joista voin joustaa. Eikä noiden kiinnostuksen kohteidenkaan tarvitse täysin mätsätä. Mutta aika kranttuhan mä oon. Tai sitten pitäs vaan ihastua/rakastua niin, että sokeutuu toisen puutteille. :) 

Tympäännyn usein jo kirjoitteluvaiheessa miehiin,jotka tuntuvat olevan aivan liian täynnä itseään. Tästä selkein merkki on se, että mies ei kysy juuri mitään. Komistus oli kyllä kiva tässä mielessä. :) Treffeillä olen tympääntynyt useamman kerran miehen negatiivisen elämänasenteeseen. Vaikkapa Kyösti Pöystin ja  Herra Paperilla Täydellisen kanssa. Nuorella Kollillakin on pohjimmiltaan hyvin negatiivinen maailmankuva. Mun laastarisuhdemieheenkään en pystynyt rakastumaan, kun sen maailmankuva oli sitten loppupeleissä hyvinkin negatiivinen ja tietynlaisia ihmisiä hän kohteli hyvinkin epäkunnioittavasti.

Miksiköhän tapaan paljon helpommin naisia, joissa tuntuisi olevan kaikki ominaisuudet kohdallaan... Hmm, ja nyt kun aloin miettimään, niin Komistuksessa ei noilla lievennetyillä vaatimuksilla ollut mitään vikaa. Pitäsköhän mun laittaa jotain "mitä kuuluu" -viestiä sille... Voisin ihan hyvin pistääkin, kun en edes ihastunut siihen, niin ei ees ahistais olla aloitteellinen. Ihan vaan mielenkiinnosta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti