sunnuntai 18. joulukuuta 2011

Madly and Deeply

Junassa matkalla joulunviettoon.

Ollaan chättäilty Tekstihurmaajan (a.k.a  Äimistyttävä Mies) kanssa joka ikinen ilta, vähintään 5 tuntia kerralla ja ollaan puhuttu ihan kaikesta. Tiedättekö sen tunteen, kun toiselle voi höpöttää ilman, että pelkää vaikuttavansa tyhmältä tai epäkiinnostavalta - että voi olla täysin oma itsensä. Tiedän, että tää on osittain tällaista ihastumisen huumaa, mutta tuntuu, että meidät on veistetty ihan samasta puusta. Arvomaailma, huumorintaju ja kiinnostuksen kohteet natsaa. Ja sitten hassuissa pienissä asioissa, tyyliin mies kysyy, että sietäisinkö Mannerheim-taulua seinälläni ja mulla on itselläni ollut sellainen tai että molemmat haluaa Okinawalle. Ja meillä alkaa olla jo niin paljon inside-läppää, ettei sen muille selittämisessä ole kohta enää mitään järkeä. Siis ihan mahdotonta bondausta :)

Mulla on erityinen suhde tekstiin ja kuvaan, pidän sanaleikeistä ja verbaaliakrobatiasta ja nuorempana piirsin paljon ja nykyäänkin maalaan aina välillä. Tällä miehellä on ihan samanlainen herkkyys tekstille ja kuvalle. Se on tarinankertoja ja kirjoittaa niiiiin hyvin, mielikuvituksellisesti ja luovasti. Paljon paremmin kuin minä. Tuollainen kirjoittamistyyli innostaa muakin ja on huippua, kun toinen sitten innostuu sun hassuista sanavalinnoista, uudissanoista jne. Sitten sen esteettinenkin silmä on ihan samassa linjassa mun maun kanssa. Se teki mulle piirroksen <3 ja hämmästyin, miten samanlainen piirustustyyli meillä on.

Ollaan myös puhuttu paljon parisuhteesta. Mies osaa hyvin ilmaista toiveensa ja kertoa sen, mikä ei ole aiemmin toiminut ja syyt siihen. On jotenkin hienoa, että näistäkin asioista voi puhua jo ihan alusta saakka. Ja jotenkin me ollaan toisillemme juuri sitä, mitä edellisestä suhteesta on puuttunut. Miehen eksä ei ymmärtänyt miehen harrastuksia ja mun eksä ei juurikaan suhteeseen panostanut, eikä ollut kovin läsnäoleva.

Ok, olen korviani myöten ihastunut. Tässä vaiheessa on enää vaikea kuunnella järjen ääntä, mutta kokeillaan. Pitäisikö seuraavien asioiden mietityttää:
A.) Mies asuu 600 km päässä
B.) Mies käy traumaterapiassa ja on sairauslomalla
C.) Miehen erosta ei ole kovinkaan kauan
D.) Olen ihastunut vaikka emme ole edes tavanneet
E.) Mies on kalju :)

Vastaus on, pitäisi. Mutta näistä vain kohta E on sellainen, joka ei ajan kanssa korjaantuisi.

2 kommenttia: